Just-nu-enkät från Enligt O

För Enligt O har böcker en tendens till att multiplicera sig när hon är stressad, och så är det för mig med! Hon har gjort en enkät för att styra upp sitt läsande, så jag tänkte göra samma sak. Här kan ni se hennes svar, nedan finner ni mina.

Vid sängen: Lady Midnight av Cassandra Clare. Den är stor och klumpig så den lämpar sig inte utanför hemmet.

På soffbordet: Vad jag än har i telefonen, just nu Älskar, älskar inte av Eleonor Sager.

På läsplattan: Evelyn Hugos sju äkta män av Taylor Jenkins Reid ligger redo och klar att läsas, antagligen inför helgens resa.

På jobbet: Borde läsa litteratur om att vara skyddsombud, men den har jag inte fått tillgång till än så läser på lite om Martin Luther inför kommande premiär av Bo Holtens Schlagt sie tot! den 11 maj på Malmö opera. Operan handlar om just Luther.

I öronen: Egentligen Historiepoddens senaste avsnitt, men annars Från kust till kust av Jane Green.

I badet: Blir det ljudboken eller morgonekot. Har man bara dusch får man vara kreativ.

Bokklubbsbok: På Instagram är jag med i #tegelstensläsning där vi snart avslutar En hal gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie. Jag läste ut boken för några veckor sedan men har följt med i de löpande diskussionerna på Instagram.

Borde jag läsa ut: Skrapsår av Marcus Löfblad, det är ett recex nämligen.

Borde jag påbörja: Den som stannar, den som går av Elena Ferrante. Den står på min lista över hyllvärmare.

Längtar jag efter att få läsa: Folk med ångest av Fredrik Backman som släpps i april. Jag har förhandsbokat ett signerat ex!

Tre andra böcker i min TBR-hög: Czentes Omega av Anna Jakobsson Lund, Det lilla hotellet på rue d’Amour av Dag Öhrlund och Drömmen runt hörnet av Lucy Dillon.

Hoppas att ni har/har haft ett trevligt sportlov, själv ska jag på en weekendresa till München så jag går runt och småpackar. Viktigast är nog vilken bok som ska med … som ni ser lider jag ju inte brist på böcker precis!