Påskutmaningen 2021 sammanfattning (2 837 sidor)

Så är påsken redan över! Hoppas att ni har haft en fin påsk trots pandemin och ev jobb. Som vanligt förläser jag mig nästan under ledigheten så nu myser jag i soffan med kaffe och ljudbok, så får hjärnan slappna av lite. 😅

Ett stort tack till Mia för att ha anordnat ytterligare en Påskutmaning! Det är en väldigt trevlig tradition. 🐣🌿🙂

Jag hade samlat ihop en hög på 10 böcker, men tiden räcker som vanligt inte till. Efter en seg start (skärtorsdag och långfredag) fick jag läst ut 7 och påbörjat den åttonde, man kan ju inte hinna med allt. 🤷🏻‍♀️ Är dock väldigt nöjd med årets utmaning. Slog mitt eget rekord i antal lästa sidor, trots att jag inte har läst varje vaken sekund. Nedanför ser ni vilka böcker jag läste:

Handboken för singlar: på gränsen till nervsammanbrott – Alexandra Appelqvist (308 sidor)

Tre sekunder – Roslund & Hellström (587 sidor)

Selektiva Selma – Josefine Sandblom (288 sidor)

En förtrollande hemlighet – Julia Quinn (428 sidor)

En oundviklig längtan – Julia Quinn (441 sidor)

Trotsa mig – Tahereh Mafi (339 sidor)

Satsa allt – Heléne Holmström (362 sidor)

Älskar – hatar – Jenny Downham (84 av 355 sidor)

Totalt landar jag på 2 837 sidor. Den bästa boken var – utan tvekan – Selektiva Selma. Nu väntar jag på uppföljaren som släpps i sommar!

2021 års lästa böcker i #paskut21

4 reaktioner på ”Påskutmaningen 2021 sammanfattning (2 837 sidor)

Lämna en kommentar