Smakbit: Falla fritt

Dagen har tillbringats mestadels i soffan med vintersport på tv och en bok i handen. Nu har jag äntligen läst ut Sagan om de två tornen (eller okej, jag saknar 15 sidor men dem läser jag ut innan jag går och lägger mig) och har gått direkt på nästa, vilket blir ett recex!

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199 En smakebit på søndag anordnas denna söndag av Flukten fra virkeligheten. Där kan du lämna länk till din egen smakbit och hitta andras länkar. Enda regeln är inga spoilers.

För drygt två veckor sen fick jag Falla fritt av Heléne Holmström i brevlådan, ett recex från författaren och Lovereads. Den utgavs i mitten av januari. Idag påbörjade jag den, och tänkte därför lämna en smakbit från bokens allra första sida:

Redan första dagen på Svärdh & Partners förstod Charlotta Kvist att alla på juristlinjen hade haft fel.

Ska bli spännande att se vad alla på juristlinjen har haft fel om!