Helgfrågan: önskelista och önskemeny

Glad alla hjärtans dag! ❤ Oavsett om ni firar eller inte så skickar jag en cyberkram, lite kärlek kan alla behöva i kalla februari!

Idag spelar MFF mot Chelsea i Europa League på Malmö Stadion. Min pojkvän är där på läktarna och skriker, jag nöjer mig med tv-soffan. Det blir ett glas vin och lite linschips, nu när lägenheten är nystädad och jag känner mig någorlunda harmonisk. För mig spelar det ingen roll att vi inte firar alla hjärtans dag ihop, för ärligt talat – om vi bara ”älskar” varandra den 14 februari varje år, så är det ju sjukt. Det är ju bara en amerikansk kommersiell tradition, så det skiter vi i. Jag har köpt mig en bukett tulpaner, det får räcka.

Vågar inte sia om matchen, men jag hoppas såklart på seger för Malmö FF. Sedan jag och älsklingen träffades för snart 2 1/2 år sen har jag börjat intressera mig för fotboll och det är ju sjukt kul att följa ett lag genom säsongerna, även om jag inte alls är lika intresserad som min kille. HEJA MFF!

Men det var Helgfrågan från Mias bokhörna som jag skulle svara på.

img_3512Vad har du på din önskelista? Bonusfråga: Har du någon favoritmeny?

Mia menar antagligen önskelista till födelsedagar, eftersom hon fyller år i helgen. Grattis!

Själv vet jag knappt vad jag har på min önskelista. Jag tycker att jag har det mesta jag behöver, men det är klart, en trisslott som ger mängder med pengar vore ju aldrig fel! En ny konsertklänning vore också trevligt. Generellt vore det trevligt att kunna resa mer. Under sportlovet ska jag och killen till München, det ska bli så mysigt!

Och favoritmeny … helt vill jag ha en riktigt härlig ryggbiff, klyftpotatis, grönsaker, örtsmör, ett riktigt tungt rödvin till det och till efterrätt ett mörkrostat kaffe och en knäckig äpplekaka.

Nu blev jag ju hungrig! 😉 Dags att fixa lite snacks innan det är dags för avspark 21:00!

Trevlig helg!