Bokbloggsjerkan: Boklig lycka

Lycka är att kunna sitta uppkurad i soffan medan det är dåligt väder ute och dricka kaffe medan man kan blogga, läsa och allmänt njuta av det lilla som är kvar av min lediga lördag innan jag ska jobba ikväll. Vi har premiär på Den flygande Holländaren ikväll, så toi toi toi till alla medverkande!

Annika är sedan årsskiftet tillbaka med bokbloggsjerkan, och även om hon pga tekniskt strul förra veckan den här helgen har två frågor, besvarar jag bara ”den här helgens” fråga (mest för att jag inte har något bra svar på förra veckans!).

img_3593-4 Vilken bok/vilka böcker gjorde dig lycklig direkt du tog i den/dem?

Å, vilken bra fråga! Många böcker har gjort mig lycklig genom åren, men de som alltid kommer att framstå i minnet är nog de sista tre Harry Potter-böckerna när de släpptes på engelska. Jag vet att jag knappt kunde bärga mig när jag köpte dem, men ändå ville jag dra ut på läsandet eftersom jag visste att det tog år innan nästa kom.

Trevlig helg!

5 reaktioner på ”Bokbloggsjerkan: Boklig lycka

  1. Lena skriver:

    Jag har inte ens läst Harry Potter, men nu skall jag snart åtgärda det eftersom jag köpte en box med alla böckerna strax innan jul.

  2. bokdivisionen skriver:

    Jag läste dem för några år sedan, som vuxen, på engelska, och älskade dem. Håller precis på att se om filmerna! Nej, de är inte lika bra men de tillfredsställer mitt HP-begär.

Lämna en kommentar