En smakebit på søndag: Bara du

Det är söndag, jag har officiellt gått på semester, tittar på fotbolls-VM och har börjat dagen med att läsa ut/lyssna klart på två böcker. Den ena är Bara du av Ninni Schulman och den andra är Pastor Viveka och Glada Änkan av Annette Haaland. Jag har lyssnat på alla Pastor Viveka-böckerna med Anna-Maria Käll som uppläsare, det är riktigt vilsamt. Rekommenderas!

I Lund är vädret lite lynnigt, soligt och molnigt om vartannat, men inte mer regn sen i natt. Hade det bara slutat blåsa så hade det varit riktigt skönt väder. Men det får bli läsning och kaffe inomhus idag.

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199 En smakebit på søndag anordnas av Astrid Terese på bloggen Betraktninger – tanker om bøker. Där kan du hitta fler smakbitar och lämna en länk till din egen.

Men idag tipsar jag om Bara du av Ninni Schulman. Den är väldigt bra, och precis som Hagfors-serien är den läskig och spännande på samma gång. Detta är dock en fristående bok med helt nya karaktärer, för den som undrar. Smakbiten kommer från sida 5, bokens allra första sida.

Pål

Jag ligger på Karolinska sjukhuset i Solna, kirurgiska avdelningen, rum E. Utanför mitt fönster kan man se en lerig innergård och några lönnar som än så länge är kala. /—/ I flera veckor hade läkarna försökt rädda mitt vänstra ben, men till slut fick de ge upp.

Hoppas att ni får en riktigt skön söndag!

9 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Bara du

  1. Monika skriver:

    Jag har bara läst första delen i hennes serie som utspelar sig i Hagfors. Gillade den riktigt mycket och jag gissar att jag kommer att sluka alla hennes böcker.

  2. Åsa skriver:

    Tack för smakbiten! Ninni Schulmans böcker har jag länge varit nyfiken på. Men så mycket annat kommer emellan liksom. 🙂

  3. paulamerio skriver:

    Läser sällan deckare, men Hagfors är ju nästgårds, så kanske vore det kul om inte annat för miljöskildringens skull. Är de sedan spännande böcker, desto bättre! Tack för smakbiten

  4. astridterese skriver:

    Denne boken har jeg lest, og likte den virkelig godt. Og pastor Viveka bøkene ligger her og venter på å bli lest 🙂 (Den første av dem er til og med signert fordi jeg møtte forfatteren på lanseringen).
    Ha en riktig fin søndagskveld!

Lämna en kommentar