Och så var det juli

Och vädret är verkligen inte bättre än! Undrar om det blir en sommar på balkongen i år, det känns inte som det. Hade varit skönt att kunna tillbringa lite mer tid ute när det nu är semester i kalendern.

Igår var jag på Fredriksdals rosdagar (Fredriksdal är en trädgård i Helsingborg) och kom hem med en rosbuske av arten Troika. En vackert orange, starkt doftande ros som idag ska planteras i kruka, dvs när jag fått köpt en kruka.

Läser just nu min tionde bok av de nominerade till Årets bok, nämligen Lykttändaren av Pontus Ljunghill. Inte min favorit! Snart halvvägs och jag får inget grepp om personerna. Gillar däremot bilden av Stockholm 1923. Någon som läst och gillat?

Annars är det snart dags att resa lite, så jag tvättar, packar och städar lite. Och planerar läsningen. Tio dagar på tur innebär i alla fall mer än två böcker på läsplattan!

Kommentera

