Bokbloggsjerkan: När författare skriver för tv/film

Det är ny vecka igen, och jag betalar räkningar, förbereder inför april månad, läser lite, tittar på nya recept, tänker ut ett nytt träningspass och lyssnar på musik. Det är fördelen med att alltid vara ledig på måndagar, man kan alltid göra en massa saker då!

Här är den gångna helgens jerka från Annika:

img_0138Har någon av de författare som du följer bidragit till en tv-serie/film, om inte, vem tycker du skulle få chansen och varför?

Detta var en svår fråga! Jag vet att J.K. Rowling har bidragit till en del av Harry Potter-filmerna och att George R. R. Martin har gjort detsamma med i alla fall den sista Game of Thrones-säsongen. Tror också att Diana Gabaldon har haft ett finger med i spelet när det gäller tv-serien Outlander. Generellt tror jag att författarna bidrar en del när deras verk blir till tv/film, men jag är verkligen dålig på att hålla koll på vilka som gör det!

Och när det gäller vilka som borde får chansen … många av mina ”böcker som borde bli film” har redan blivit det! Och där har författaren haft något att säga till om.

Jag får helt enkelt läsa alla andras svar och se vad jag har missat! 😉

 

Lämna en kommentar