En smakebit på søndag: Cirkeln

Glad andra advent på er!

andraadvent

Igår städade jag och fick inget läst. Igår kväll var jag på adventsmys hos en gammal kompis och därför har jag skallebank idag. Totalt förtjänad, men det får gärna släppa snart för ikväll ska jag på Luciakonsert och innan dess äta en bit mat tillsammans med en kompis.

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199Det är dags för En smakebit på søndag. Hos Astrid Terese hittar du fler smakbitar och kan lämna en länk till din egen.

Jag kämpar med att avsluta läsutmaningen, har ett par böcker kvar på listan. Därför har jag plockat upp Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Det är egentligen en omläsning, läste den första gången 2014, men kom aldrig vidare i serien så nu gör jag ett nytt försök. Har bara läst de första 50 sidorna (av 500-något) än så länge.

Smakbiten kommer från kapitel 5, sida 47:

Anna-Karin reser sig ur sätet och går ostadigt genom mittgången på den krängande bussen, tar sammanbitet sikte på dörrarna. Hon är så trött på att alltid vara rädd för att någon ska säga något elakt när hon går förbi. Eller ännu värre, att hon ska höra ett kvävt fniss så fort hon har passerat. Till och med när inget av detta händer hör hon ekon av tidigare gånger i sitt huvud. Röster som viskar om hur fet hon är och hur mycket bondgård hon luktar.

cikre2

11 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Cirkeln

  1. Åsa C skriver:

    Tack för smakbit. Cirkeln ja… står fortfarande oläst i hyllan. Tappa sugen att läsa den efter Färjan (som jag i motsats till alla andra ogillade).

Lämna en kommentar