Bokbloggsjerka: Currently reading

Fredag! I Malmö har det varit varmt hela veckan, så jag njuter av solen och tänkte ta en promenad innan kvällspasset på jobbet tar vid. 😊

Därför passar jag på att svara på Annikas jerka

Eftersom jag återigen har haft problem med min server så kör vi med en superenkel fråga den här veckan: vad läser du just nu?

Jag har precis avslutat Röta av Siri Pettersen (andra delen i Korpringarna) och  försöker bestämma om jag ska läsa sista delen, Kraften, direkt eller om jag ska ta en annan bok mellan. 

Sedan har jag precis (och äntligen!) passerat mitt läsmål för i år, nämligen 52 böcker. The Raven King av Maggie Stiefvater blev nummer 52, vilket kändes passande då den är den avslutande delen i en serie. Funderar på att utöka mitt mål till 75 böcker på ett år och se om jag hinner med ytterligare 23 böcker innan nyår. 😊🤓😎 

Men när man passerar ett läsmål får man köpa en ny bok, det är sen gammalt. Eller hur? 😉 Kanske ska gå in på Akademibokhandeln under min promenad? Nu när lönen har gått in och allt. 😁

Och om ni är nyfikna på vad jag läser för böcker annars, titta in på mitt Instagram-konto (länk i höger kolumn). Där postar jag bokliga bilder flera gånger i veckan. 😎

22 thoughts on “Bokbloggsjerka: Currently reading

  1. Monika skriver:

    Åh, är det så?! Det dröjer att tag innan jag har nått mitt mål för i år (72) men jag tycker definitivt man är värd en bok då 🙂

  2. annettejuhlin skriver:

    Absolut skall du köpa en bok för att fira det 🙂

    Det blir säkert många fler böcker lästa innan året är slut, det går ju inte att missa tex Björnstad, som jag såg i ditt tidigare inlägg, och många, många fler.

Kommentera

