Spännande i höstens utgivning

Det här är ju en litteraturblogg, så den ska väl få agera som en sådan ibland också! 😉

Insåg idag när jag gick igenom mitt Instagram-feed att det finns så många guldkorn bland höstens utgivning! 2016 har varit ett bra läsår, så jag ska försöka få det att sluta lika bra som det börjat! Så, här kommer en liten lista på vad jag helst vill läsa ur höstens utgivning (utan inbördes ordning):

  • En enda risk av Simona Ahrnstedt. Min husgudinna kommer med en ny bok och jag vill läsa den så snart som möjligt! Så avis på alla som redan har den i sin hand!
  • Svärmödrar utan gränser av Anna Jansson
  • Björnstad av Fredrik Backman. Älskar Backmans böcker, och jag tror att denna kommer att vara underbar.
  • Toner i natten av Jojo Moyes
  • Ett oemotståndligt begär av Birgitta Bergin
  • Avskedsfesten av Anna Fredriksson
  • Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane
  • Ingen normal står i regnet och sjunger av Sara Ohlsson
  • Som stjärnor i natten av Jennifer Niven
  • Harry Potter and the Cursed Child av J. K. Rowling, Jack Thorne, John Tiffany (redan läst, men ändå)
  • Enda vägen av Anna Jakobsson Lund

Här är ju bara ett axplock ur höstens utgivning, men det här är böcker som jag verkligen, verkligen vill läsa/äga. Sedan finns det typ 100 böcker till … 🙂

Finns det någon bok som ni väldigt gärna vill läsa i höstens utgivning?

Kommentera

