Bokbloggsjerka: Sherlock Holmes

Det är fredag och det har varit en minst sagt kaotisk vecka. Nu börjar det lugna ner sig, men nu blir jag istället sittande i telefonköer. Så jag får väl städa under tiden.

Jag har precis läst ut Rör mig inte! av Tahereh Mafi. Riktigt spännande! Men det blev inte månadens bästa bok (juni). Kom tillbaka imorgon för att få reda på månadens bästa bok.

Veckans jerka handlar om Arthur Conan Doyles skapelse Sherlock Holmes. Annika undrar:

img_3593-4Vilken är din (relation till Sherlock)? Har du läst böckerna? Har du någon favorit? Har du sett tv-serien/tv-serierna? Kort sagt, skriv om vad du vill så länge det har med Holmes och/eller Doyle att göra.

Jag har inte läst böckerna, har inte sett några filmer och har bara sett tv-serien med Benedict Cumberbatch som Sherlock. Har för närvarande inte några planer på att läsa några av böckerna eller se några andra filmer/tv-serier än BBCs senaste.

sherlock

Å andra sidan är Cumberbatch den perfekte Sherlock Holmes, så varför bry sig? 😉 Serien finns på Netflix för den som vill se mer.

Trevlig helg!

8 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Sherlock Holmes

Lämna en kommentar