Ibland behöver man bara tid

Idag (eller igår, eftersom klockan är långt över midnatt) stängde jag dörren om den danska delen av mitt liv och flyttade hem till Sverige permanent. Flytten gick smärtfritt (förutom x antal blåmärken) och idag städade vi alla 53,2 kvadratmeter  tills parketten glänste. Det känns orimligt vemodigt, men om några dagar blir det nog bättre.

Egentligen hade jag velat dråsa i säng när vi kom hem vid 23-tiden, men eftersom jag i ett svagt ögonblick lovat lillsyrran att jag skulle hämta henne från tåget kl 03 fick jag vackert stanna uppe. Vis av skadan tänkte jag att jag INTE skulle somna och sen vakna till igen när hon ringer, så jag tog en bok och började läsa.


Ni vet hur vissa böcker känns tröga och att man aldrig riktigt kommer in i dem? Jag har läst Tredje principen av Anna Jakobsson Lund i typ tre veckor och aldrig kommit någonvart. Ikväll läste jag 2/3 sv boken i en sittning. Och den var så spännande att jag genast gick in och reserverade del två på biblioteket. Jag gick från att gäspa när jag började läsa till att efteråt studsa omkring och pyssla eftersom jag var så i gasen efter att ha läst slut boken. Wow, vilken bok! Fem stjärnor ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ på Goodreads.

Det visade sig alltså att ibland behöver man bara lite fokuserad lästid. 👍

Godnatt! 😘

Kommentera

