Snart klar!

Så … i morgon har jag den första av mina tre slutproduktioner. På fredag, om en vecka, är jag färdigutbildad. Såklart kvarstår lite praktiska grejer att avsluta, men utbildningen är klar. Nio år. Done.

Det känns lite underligt att inte behöva åka ut till Operaen på Holmen 6-7 dagar i veckan. Det har jag gjort i tre år, och nu är det snart över. Sorgligt, skönt, förunderligt och märkligt. Men jag är snaaaaaaart klar.

Jag läste ut/lyssnade färdigt på Åsa Hellbergs Gloria i dag. På det rent sångtekniska fanns där 2-3 småsaker jag reagerade på, annars ingenting. Bra jobbat med researchen! Generellt sett en ganska mysig bok med en plot twist och ett lite halvt oväntat, väntat slut. Fast jag tror att jag skulle ha läst den i stället för att lyssna på den. Det var något med Julia Dufvenius röst som inte klaffade hos mig. Å andra sidan är jag petig som få. 😉 Och ett STORT PLUS i kanten för att Hellberg nämnde Met-uppsättningen av Carmen med Elina Garanca som Carmen. Världens bästa uppsättning! Så jag rekommenderar att lyssna på musiken medan man läser Gloria. 🙂

#blogg100 inlägg 80