Veckans bokbloggsfråga 

Veckans bokbloggsfråga kommer från Carola, som undrar över reselektyr. 

Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?
Jag har rest ganska mycket det senaste året eller så. Mest flyg eller tåg, där man måste tänka på vad man släpar med sig. Inför min fem veckor långa USA-resa i somras investerade jag i en Kindle Paperwhite, eftersom jag inte ville släpa med mig böcker för fem veckor eller slösa batteri på telefonen genom att läsa på den.

Och jag, som älskar fysiska böcker, tar numera med mig min Kindle överallt på resor eller om jag har lite bagage. Så smart, så många böcker att välja mellan och det behövs så lite batteri! Jag laddade den en gång på 5 veckor (och jag läste 11 böcker eller nått sånt). Är numera Kindle-frälst.

Fast allra helst skall det ju vara fysiska böcker. 

Helst.

#blogg100 inlägg 65

4 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga 

  1. CrimsonCorundum skriver:

    Har också en Kindle (fast Touch, inte Paperwhite) och dessutom en Bokeen Cybook Odyssey, men dem tog jag inte med mig när jag reste till Lettland i december. Jag är lite rädd för att ha med mig för mycket. Ju mindre jag har med desto mindre kan jag tappa bort. Istället tog jag med mig telefonen (som jag ju i alla fall måste ha) och en laddningskabel och det fungerade den gången i alla fall. Ska försöka skaffa mig ett externt batteri också. Men e-bläcket är fantastiskt. Läser lika mycket på läsplattorna som på surfplattan/telefonen och tryckta böcker.

  2. Bina skriver:

    Min läsplatta höll hela sommaren utan att laddas (de är fantastiska)! Och jag brukar tänka att de fysiska böckerna väntar på mig där hemma.

Lämna en kommentar