Bokbloggsjerka: Läser just nu

Det är helg igen, och tack och lov för mitt migränpinade huvud har Annika en lätt fråga i veckans bokbloggsjerka:

20140321-104841.jpgVilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

Jag har i dag läst ut Kaari Utrios Min älskade falk. Eftersom jag slalomläser hela tiden läser jag just nu George R. R. Martins Kråkornas fest (Sagan om is och eld #4), Beth Kerys Because we belong, Annika Estassys Croissants till frukost och bara för att ha något nytt att läsa ligger Liza Marklunds Lyckliga gatan i pipelinen. Utrio, Martin och Marklund läser jag för att klara av årets Författarfemman, medan de andra två är ren nöjesläsning. 🙂 Jag har alltid slalomläst, för jag har svårt att bara läsa en enda bok. Oftast läser jag de första 50-100 sidorna i en bok, sedan lägger jag undan den och påbörjar/avslutar en annan bok. 

Vad läser ni den här helgen? 

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Läser just nu

    • Sara Swietlicki skriver:

      Jag gillar Marklund, men det var något med slutet på den förra boken som gör att denna fortfarande är oläst….

  1. bokhusets skriver:

    Jag slalomläser också, men inte på samma sätt. Är mer att jag läser olika böcker på olika ställen, så sitter jag i soffan läser jag soffboken. Tills jag flyttar mig. 🙂

  2. Liselotte skriver:

    George R.R. Martins böcker är ju riktigt bra, men de är också ganska bastanta och matiga. Kanske är bra att köra lite slalom när man läser en av honom, jag själv brukar alltid läsa bara en bok åt gången, men det blir lite tungt när man läser lite mastigare böcker.

Lämna en kommentar