Nu är det jul igen, nu är det … eh, jag menar … HÖST igen!

Det har nu blivit höst på riktigt i många delar av landet. Här i Köpenhamn regnar det och ligger på ca 10 grader, vilket ändå får anses som hösttemperaturer. Det är i alla fall ruggigt och kallt, vilket översätts till: teväder, läsa en bok-väder och tända levande ljus-väder. I like!

Även om jag inte vill erkänna det är det snart första november. Sen är det inte långt kvar tills det är första december. För att verkligen understryka allvaret i detta (hoppsan, no pun intended!) kan jag meddela att i min lokala matvarubutik har man börjat sälja adventsljusstakar, kalenderljus och julgranskulor. Jag tänkte slänga upp min gran osv den 30 november, eftersom det är första advent och jag inte är hemma under julen. Jag börjar spela julmusik så smått i november, men även det är lite tidigt.

Men! Det fick mig att börja tänka. Förra året hade jag en mindre lyckad musikalisk adventskalender. I år har jag en plan och har redan börjat fylla förslagslådan, den här gången med lite mer skrivrelaterade saker. Det kommer att bli mycket mer organiserat i år! Det kommer att finnas en liten överraskning också. Stay tuned for more! 🙂

Förresten, är ni sådana som gör era egna adventskalendrar, köper färdiga eller inte har någon alls? 

One thought on “Nu är det jul igen, nu är det … eh, jag menar … HÖST igen!

Kommentera

