En smakebit på søndag: En julsaga

Glad första advent, allihop! Idag har jag varit horribelt bakis, men det är sånt som händer efter 30-årsfester. Men det är tänt ett ljus, jag har lyssnat på lite julmusik, har fått nybakade lussekatter (även om jag inte har bakat dem själv) med julmust och till sisthar jag också lyckats läsa lite. Inte så mycket som jag hade velat, men det är ett annat problem. Just nu går Love actually på tv, så jag har det rätt bra.

IMG_3295

Idag har jag lyssnat på Pettson får julbesök av Sven Nordqvist, och läst Julfesten av Camilla Sten. Funderar på att läsa någon kort novell också, har jag 40 böcker att läsa på 31 dagar får jag nog ligga i! Planerar att plocka upp Kärlek i mån av snö av Lina Forss när jag går och lägger mig.

img_0956En smakebit på søndag anordnas idag av Betraktninger – tanker om bøker. Där kan du lämna länk till din egen eller hitta andras länkar.

Jag bjuder på en liten smakbit från Malin Persson Giolitos julnovell, En julsaga.

Och nu var det natten innan julafton. Första julen utan mamma. Det enda som fanns kvar från alla de jular som aldrig mer skulle komma tillbaka var mammas moraklocka.

Hoppas att ni har haft en trevlig adventshelg!

5 reaktioner på ”En smakebit på søndag: En julsaga

  1. paulamerio skriver:

    Oj, ska du hinna spurta med en läsutmaning här i slutet av året? Är det 200-boksmålet du siktar på? Lycka till och tack för kort koncis smakbit!

    • Sara Swietlicki skriver:

      Nej, 200 kommer jag aldrig nå! Jag har egentligen klarat av alla mina utmaningar för året, det här är bara för att se hur mycket jag hinner med. 😂

Lämna en kommentar