En smakebit på søndag: The Turn Of The Screw

smakebitpåsöndag

Det är ju trots allt söndag, och jag försökte verkligen komma på något att dela till en smakbit. Till slut lyckades jag komma ihåg att jag inte hade delat den här boken, eftersom det rör jobbet och inte är läsning för nöjes skull. Men en bok är en bok är en bok, så därför delar jag med mig en bit ur Henry James The Turn of the Screw. En klassiker! Spännande spökhistoria, som gjordes till en opera av Benjamin Britten. Fin musik, dessutom.

Smakbiten kommer från sida 21 i e-boken (detta är första gången vi möter guvernanten som hela historien handlar om):

Smakbitarna hittar ni hos Astrid Terese den här veckan, eftersom Mari är utan internet. Enda regeln är (som vanligt) inga spoilers!

Hoppas att ni får en trevlig vecka! Jag ska försöka komponera ett inlägg om hur man skriver en romanserie, och det (inlägget alltså) hoppas jag kommer snart. 😉

4 reaktioner på ”En smakebit på søndag: The Turn Of The Screw

Lämna en kommentar