Lucka 20

Det är bara några dagar kvar till julafton nu, och jag har kastat mig ut i årets mest galna jobbvecka för kyrkosångare (undantaget är eventuellt påsken). De närmaste 15 dagarna jobbar jag 9 dagar, i stort sett i sträck. Det är inte så farligt egentligen, men jag vill ju fira jul med familj och vänner, så jag ångrar nästan att jag har jobbet …

Blogg24Det är dags för den tjugonde luckan i Blogg24-julkalendern. Jag lottar ut ett digitalt presentkort på Adlibris som en del av julkalendern. Vad som krävs för att delta i utlottningen? Varje dag kommer en ny ”lucka”/nytt inlägg med en ny fråga (t.ex: Vilken är den bästa romantiska boken?). Svara på frågan i kommentarfältet och du är automatiskt med i utlottningen. Du kan svara flera dagar, för varje dag får du en ny lott vilket såklart ökar dina chanser. Observera att du inte kan svara i efterhand, och heller inte mer än en gång per dag. I mellandagarna drar jag sedan den vinnande lotten. 🙂

Frågan i lucka 20 är:

Nämn en bok som du har velat läsa en längre tid. 

Jag har varit intresserad av att läsa Steglitsan av Donna Tartt ett tag nu. Jag har den i min bokhylla, så jag väntar egentligen bara på att 2015 ska komma så att jag kan sätta tänderna i den. Den hamnade på min ”att läsa”-lista redan i somras, men blev till slut flyttad till 2015 års läsning så att jag skulle kunna njuta av den ordentligt.

Vad har du velat läsa ett tag nu?

2 thoughts on “Lucka 20

  1. Kim skriver:

    En serie som jag verkligen vill ta tag i är George Martins Sagan om is och eld (Game of thrones). Älskar serien, men böckernas tjocklek skrämer mig lite. Sen är serien alldeles för färsk i minnet…

    En annan bok som jag suktar mer efter är Justin Cronins bok Flickan från ingenstans. Ska verkligen försöka läsa den snart!

  2. annasbokbord skriver:

    Enda sedan jag hörde talas om att den skulle bli till så har jag varit sugen på att läsa Alexander McCall Smiths version av Jane Austens Emma. Den står sedan ett par veckor i bokhyllan så snart blir det förhoppningsvis av 🙂

Kommentera

