Smakbit: En oväntad förälskelse

Alla hjärtans dag! I Malmö är det sol och minusgrader, vi har fortfarande is i småbåtshamnen närmast vårt boende och jag lyckades vinna vårt lokala Coops lilla Valentin-tävling på FB. Sambon gjorde finfrukost och har smitit ut för att köpa blommor. Jag ska laga trerätters idag och ikväll blir det film. Kanske kan jag övertala sambon att se en romcom. Man måste göra det bästa av livet när man kan. Som ett glas bubbel till exempel!

En smakebit på søndag anordnas idag av Betraktninger – tanker om bøker. Där hittar du andras smakbitar och kan lämna länk till din egen. Enda regeln är inga spoilers.

Det går trögt med läsningen, det måste erkännas. Ingenting lockar eller blir utläst, trots flera olika påbörjade böcker. Därför plockar jag upp del 2 i Familjen Bridgerton-serien, En oväntad förälskelse, och hoppas på att kunna plöja lite okomplicerad romance idag – Alla hjärtans dag till ära. Jag har sett klart säsong 1 av tv-serien, lite härligt romantisk. Rekommenderas om ni inte har sett den (och gillar romcoms).

En oväntad förälskelse

Smakbiten kommer från prologen:

Anthony Bridgerton hade alltid vetat att han skulle dö ung. Eller, inte som barn. Som liten fanns det ingen anledning för Anthony att grubbla på sin egen dödlighet. Hans första år var allt en liten pojke kunde önska sig, ända sedan den dag han föddes.

Hoppas att ni får en trevlig söndag, vare sig ni firar Alla hjärtans dag eller inte. Själv ska jag ta en promenad i solen nu!

13 reaktioner på ”Smakbit: En oväntad förälskelse

  1. Paula Merio skriver:

    Jag gillar kostymdramer, kan tänka mig att se tv-serien ifall jag får för mig att ta hem kanalen. Böckerna låter jag nog bli, men de är otroligt populära! Tack för smakbit

Lämna en kommentar