En smakebit på søndag: Bara lite till

Det känns underligt att skriva 2020, men det är ju redan 5 januari, så det är väl definitivt 2020 nu. Just nu sitter jag och tittar på det sorgliga spektakel som är vår julgran, och inser att imorgon får jag nog städa ut julen. Kommer att sakna ljuset! Fördelen med att ha katt är att alla blommor utom julgranen är av plast, så de kan stå hur länge som helst.

Jag har läst ut årets första bok! Det blev ABC-morden av Agatha Christie, så nu är läsåret igång på riktigt! Antagligen kommer jag att bli färdig med årets första ljudbok idag (eller möjligtvis imorgon), nämligen Bergens stjärnor av Jojo Moyes. Det är inte min favorit bland Moyes böcker, men den har varit trevlig att lyssna på ändå. Får se vad jag lyssnar på sen. Kanske Nickelpojkarna av Colson Whitehead?

img_1824En smakebit på søndag anordnas idag av Flukten fra virkeligheten. Där kan du lämna länk till din egen smakbit eller hitta länk till andras smakbitar. Enda regeln är inga spoilers.

Men årets första smakbit kommer från Simona Ahrnstedts Bara lite till. (Info om boken här.) Ahrnstedt är en av få författare som jag köper allt av. Hon skriver helt underbara romance-böcker. Rekommenderas varmt om ni inte har läst något av henne.

Smakbiten kommer från sida 39, kapitel 5:

Stella hade nog alltid utgått från att hon skulle bete sig värdigt vid en eventuell relationskris. Att hon skulle hålla huvudet kallt och vara chill. Fast mest av allt hade hon nog trott att hon inte skulle bli bedragen, tänkte hon, medan hon travade på i gräset efter Thor. Hon undvek att trampa i en komocka, sjönk ner i gräset, snavade och lyckades återvinna balansen. Hon slog efter en insekt. Naturen var blöt, smutsig och opålitlig, om hon fick ha en åsikt.

Bara lite till

 

Trevlig helg!

12 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Bara lite till

  1. astridterese skriver:

    Jeg synes også det var rart med 2020. Det er ikke lenge siden jeg syntes det hørtes ut å være lenge til 🙂 Vi klarte å få ut juletreet i går. Det er et stort arbeid. Men jeg har enda ikke taklet alt annet som er jul rundt i huset, det er en enda større jobb 🙂
    Ha en riktig fin søndag!

  2. Monika skriver:

    Vi har plastgran så vi slipper alla barr och den får stå kvar till nästa helg 🙂 Det kommer att bli mörkt utan allt julpyntet som lyser.

  3. Åsa Carlsson skriver:

    Tack för smakbiten! Plastgranen åkte upp ändå här i år, sådär lite oplanerat, och för ovanlighetens skull kommer den nog få stå kvar till nästa helg… trots att katten blivit alltmer intresserad av att putta ner dom nedersta dekorationerna redan nu. 😉

  4. paulamerio skriver:

    Genren är inte min favorit, så jag har inte läst henne, men omslaget gillade jag skarpt. Och det är inget fel i romance, bara om det blir sockersött och orealistiskt…
    Tack för smakbit

  5. bokdamen skriver:

    Känner till författaren men har inte läst något av henne. Inte riktigt min genre numera, men läste en del romance i ungdomen. Tack för smakbiten!

  6. Pirjo Saloniemi skriver:

    Ja, det är plastgran och tygblommor som gäller när man har katt. Jag tycker också mycket om Ahrnstedts böcker. Tack för smakbiten!

Lämna en kommentar