Sammanfattning april

April blev en ganska bra läsmånad till slut. Av min planerade läshög på 7 böcker hann jag med 6 och att påbörja den 7e. Sen tillkom det – som vanligt – en himla massa böcker! Det blev ju några fler än vanligt pga Påskutmaningen, och förhoppningsvis blir det en del i maj också då jag tänkte börja läsa Årets bok-nomineringarna. Den enda bok som är oavslutad är Madame Bovary, men det saknas två på listan (Arvet av Yrsa Sigur∂ardóttir och Vänförfrågan av Laura Marshall) – eftersom de knappt är påbörjade får de räknas till maj månad i stället.

  1. A Court of Mist and Fury – Sarah J. Maas
  2. Douglas Adams’s Stjärnskeppet Titanic – Terry Jones
  3. Där rosor faktiskt dör (Begravningsbyrån Tranan #1) – Ewa Klingberg
  4. Tillbaka till den lilla ön i havet – Jenny Colgan
  5. Söndagsklubben – Juliet Ashton
  6. Det kommer aldrig vara över för mig – Mhairi McFarlane
  7. A Court of Wings and Ruin – Sarah J. Maas
  8. Fången från Skottland – Diana Gabaldon
  9. Låt mig vara – Clare Mackintosh
  10. Rör mig inte– Tahereh Mafi
  11. Flytten till Cornwall – Liz Fenwick
  12. Det kommer aldrig mer vara du – Anne-Lie Högberg
  13. Den frusna trädgården – Kristin Hannah
  14. Väck mig när det är över – Anne-Lie Högberg
  15. Madame Bovary – Gustave Flaubert
  16. Det förlorade barnet – Elena Ferrante

Ser ni någon favorit? Har er läsmånad innehållit några trevliga överraskningar?

Lämna en kommentar