En smakebit på søndag: Steglitsan

Herregud vilken helg! Det återstår fortfarande tio timmar av söndagen, men urk! Igår lagade jag och killen ryggbiff med klyftpotatis och grönsaker, och båda två blev vi dåliga. Han betydligt mer än jag. Matförgiftning och Mello är ingen bra kombination. :/

Det har snöat i Lund. Det håller redan på att töa bort, men tänkte gå en stärkande promenad i solen (!). Måste handla inför veckan som kommer, men måste också bestämma middagsmenyn. Svårt när man inte direkt har någon matlust. Ikväll blir det libapizza i alla fall och Bron.

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199 En smakebit på søndag arrangeras av Astrid Terese. Hos henne kan ni hitta fler smakbitar och lämna en länk till din egen.

Jag älskar Instagram! Via bookstagram var vi några stycken som insåg att vi alla hade Steglitsan av Donna Tartt oläst i bokhyllan. Så vi satte oss för att läsa boken i februari. Nu är det ju februari, så alltså blir Steglitsan min smakbit för veckan. Inte läst något av henne tidigare, men har haft boken i flera år.

Smakbiten kommer från kapitel 1, bokens första sida:

Kaotiska brickor med mat från room service, för många cigaretter, ljummen vodka från taxfree. Under de där rastlösa, instängda dagarna lärde jag känna varje tum av rummet, som en fånge i sin cell.

Hoppas att ni har en trevlig helg!

15 reaktioner på ”En smakebit på søndag: Steglitsan

  1. astridterese skriver:

    Å, matforgiftning hørtes fryktelig ut! Jeg er så heldig at jeg ikke har opplevd det-
    Jeg liker også bookstagrammere og prøver til tider å legge ut bilder av bøker jeg leser. Men jeg er langt fra så flink som mange av dem jeg ser på instagram!
    Ha en riktig fin søndag!

  2. bokdamen skriver:

    Usch inte kul med matförgiftning! Steglitsan har jag läst lite i men den funkade inte för mig då. Synd då jag gillat annat av författaren men sådär är det ibland.

  3. Monika skriver:

    Matförgiftning har jag bara haft en gång och hoppas att jag aldrig mer får. Hoppas ni mår bättre i dag. Donna Tartt… ja, vad ska jag säga… läste Den hemliga historien får ett tag sedan och det är tveksamt om jag någonsin läser något mer av henne 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Ja, matförgiftning var inte kul! Tyvärr var killen ännu värre därhän än vad jag var, men det gick fort över, tack och lov!

Lämna en kommentar