Nyårslöften

Såhär sex veckor in på det nya året har de flesta av oss redan brutit våra nyårslöften eller valt att ignorera dem.

Jag brukar med nöd och näppe klara av ett eller två av mina nyårslöften. Vanligtvis blir det ett av de enklare, som att laga mer mat från grunden eller att läsa si och så många böcker, som blir gjorda.

Enligt Expressen så ligger det till såhär:

Enligt en studie som University of Scranton gjort är det fler än nio av tio som misslyckas med att hålla sina löften, en tredjedel av nyårslöftena har misslyckats redan efter en månad, och efter ett halvår har 54 procent gett upp.

I år kan jag redan nu bocka av en del saker från min lista med nyårslöften. Vissa kommer att ta hela året, men det känns skönt att kunna bocka av vissa redan nu. 2018 ska bli mitt hälsoår! ✌️💪 Ser fram emot att kunna bocka av några av de stora sakerna längre fram!

I artikeln från Expressen fanns följande 8 tips för att kunna hålla sina löften:

  1. Skriv manus (så detaljerade löften som möjligt)
  2. Meningsfullt/relevant mål
  3. Realistiskt
  4. Hitta dina triggers – bryt vanor och skapa nya
  5. Tidsbestämt
  6. Följ upp
  7. Justera regelbundet
  8. Kontinuitet i 66 dagar för att skapa nya vanor

Kan glatt konstatera att jag följer de flesta punkter. Bara den sista kvar! Året är ju inte så gammalt ännu … 15 mars har det gått 66 dagar sedan jag påbörjade mitt nyårslöfte, får uppdatera då!

Har ni några nyårslöften? Och om ja, hur går det med dem?