Bokbloggsjerka: Okända vs favoriter

Måndag! Som ledig på måndagar ringer jag samtal, tar emot en ny tvättmaskin (hurra!), tittar på mina vackra tulpaner, dricker kaffe och läser ut Mhairi McFarlanes Det är inte jag, det är du. Men också sånt tråkigt som att betala räkningar och tvätta. Det är dags att börja planera februariläsningen, så jag får väl hämta ut böckerna som står och väntar på mig på reservationshyllan. 🙂 Än så länge har jag tre fina böcker att hämta.


Tjoho, jerkan är tillbaka! Åtminstone för den gångna helgen. 🙂 Jag kan inte låta bli att svara, tur att den sträcker sig till måndagar också.

img_3593-3

Veckans jerka från Annika:

Om du skulle tvingas välja mellan en hög med böcker av för dig okända författare, eller en med dina favoriter, vilken hög skulle du välja och varför?

Detta innebär ju först och främst att jag skulle behöva bestämma vem som är mina favoritförfattare! Helt omöjligt, för det finns så många. Men när jag tittar på mina bokhyllor är det ju till de olästa böckerna jag dras. Jag älskar mina favoriter, men finns det något roligaste än att hitta nya favoriter?

Därför säger jag hellre en bokhög av okända författare än av mina favoriter. 🙂

Vad säger ni? Okända eller favoriter? 

5 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Okända vs favoriter

Lämna en kommentar