En smakebit på søndag: Det är inte jag, det är du

Det är sista söndagen i januari och det känns som den här månaden har flugit förbi. Då är vi snart inne i februari, som trots sina 28 dagar känns som årets längsta månad.

Jag har haft en mysig helg so far, ledig fredag så det blev en riktig avslappningskväll. Köpte tulpaner, hyrde filmer och köpte hem sushi. Målade naglarna i neonrosa, lade ansiktsmask och tände ljus medan jag drack ett glas vin. Igår, efter en spontantur till Köpenhamn där det förutom ett nytt sim-kort även blev en laddningssladd till telefonen och två par nya jeans. Det var soligt och kallt, vilket påminde mig om varför jag älskar Köpenhamn så mycket. Saknar stan så mycket! Om inte annat för att deras transportsystem är väldigt mycket bättre än Skånetrafiken.

img_3848-3

En smakebit på søndag kommer från norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Enda regeln är inga spoilers. Där kan du hitta fler smakbitar från andra bloggare.

det-ar-inte-jag-det-ar-duMen det är dags för en smakebit, vilket för mig blir årets första. Jag läser årets tolfte bok, nämligen Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane. McFarlane var en av mina favoritförfattare förra året, men den här boken är lite trögare. Väldigt bra, dock!

Smakbiten kommer från sida 55:

Den vanliga ensamma lilla kyssen på slutet, tänkte Delia, och mindes att Paul hade skickat en stor och en liten kyss till Celine. Det var nästan en promiskuös mängd. Sms:ens motsvarighet till en hand i behån. Hon kände sig äcklad. 

Skulle det alltid vara så här? Skulle hon någonsin kunna se på deras förhållande utan den här smutsfläcken? Delia visste bara att det fanns ett stort hål i hennes bröst som man kunde se himlen genom, som på en surrealistisk målning. 

Ha en trevlig helg, allihop! 🙂

 

13 thoughts on “En smakebit på søndag: Det är inte jag, det är du

    • Sara Swietlicki skriver:

      Hehe jo, vintern är lång och jobbig … det är därför det är skönt att det finns bra böcker. 🙂

Kommentera

