Bokbloggsjerka: Författarduo?

Helg innebär bokbloggsjerka! Den här gången är det författarduor som Annika frågar om.

bokblogsjerka Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

 

 

Jag läser sällan böcker av författarduor. Därför fick jag tänka till ett tag innan jag kom på någon. (Och alternativet kunde jag inte komma på någon alls.)

Jag tycker väldigt mycket om författarduon bakom Beautiful Creatures-serien. De heter Kami Garcia och Margaret Stohl och har skrivit fyra böcker ihop. Första filmen kom under 2013. Väldigt bra böcker. 🙂

beautiful creatures

5 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: Författarduo?

    • Sara Swietlicki skriver:

      Böckerna är jättebra! Ska se filmen i jul, bryr mig inte om den är dålig, för böckerna kommer alltid att vara bra! 🙂

      • Skriva läsa leva skriver:

        Hm… får överväga att ge böckerna en chans för du är inte första som säger att de är bra. När mer tid finns då. Alltid denna tid… 😉
        Tror filmen funkar bättre om man läst innan, för nu kändes det som att det saknades något. Hoppas du gillar den!

Lämna en kommentar