Vad ska jag läsa nu?

Just nu varken läser eller skriver jag. Har gått och väntat på att den här dagen skulle komma så att jag kunde göra audition och sen få loss lite tid igen. Har inte haft lust att läsa. Försöker ta mig igenom Veronica Roths Carve the mark (bok 1 i serien), men kommer ingenstans. 50 sidor in är jag inte speciellt intresserad. Kanske dags att byta bok? Men vad ska jag läsa? Är inte direkt sugen på något speciellt. Man kan lätt säga att målet 100 böcker innan 1 september inte kommer hända (läser bok 95 just nu).

Har gått och väntat på att Anna Ahlunds nya bok Saker ingen ser skulle komma ut (17 augusti). I fredags hade hon releasefest och jag önskar att jag bodde närmare Stockholm, för så kul alla dessa releasefester ser ut! Men Anna skickade ett exemplar av sin bok till mig. Ett vackert recensionsexemplar som jag ska läsa och recensera så snart rec.datumet 2 september kommer. 🙂

Planen var att inte köpa några böcker (i alla fall för egna pengar) från september fram till nyår. Helst inte låna några på bibliotek heller, utan läsa det jag har i hyllan. Men just nu hittar jag inget roligt där. Har ni några lästips?

4 thoughts on “Vad ska jag läsa nu?

  1. Robert W skriver:

    Jag läser just nu Betty Smiths Det växte ett träd i Brooklyn (2 delar). Den kan jag verkligen rekommendera! Handlar om en flicka som växer upp i Brooklyn i början av 1900-talet.

  2. MarveW skriver:

    Jag fastnade så mycket för ”De oroliga av Linn Ullmann”. Jag lyssnade visserligen på P1 som var en fin uppläsning men jag har förstått att många som läser boken uppskattat den.

    • Sara Swietlicki skriver:

      Började lyssna men fastnade inte … kanske helt enkelt var fel tidspunkt för mig. Ska försöka igen, den verkar vara väldigt uppskattad!

Kommentera

