Dags att pensionera bloggen?

Men nej, inte hela bloggen! Utan bara en del av den.

Den här bloggen började som en skrivblogg. Det var för sex år sen, när jag skrev mycket. Men nu, tio år efter att jag började skriva på allvar, skriver jag inte alls. I stället har bloggen mer och mer blivit en litteraturblogg blandat med lite mer allmänna inlägg om livet.

Jag älskar att skriva. Men på senare år, sedan 2014, har jag inte haft tid eller lust att skriva. Jag har haft mycket att göra, har inte haft fantasi eller ork att avsluta pågående projekt, inte ens projekt som jag älskar. Ibland säger hjärnan: ”Men det här skulle ju kunna lösa det problemet i den scenen …”, men sen blir det aldrig av. Jag prioriterar läsningen i stället. Läsningen, jobbet och familjen.

Det svider lite i hjärtat, för jag har alltid sett mig som en skrivande människa. Har alltid haft en dröm om att bli utgiven. Jag får antingen revidera drömmen eller göra något åt problemet. Tiden finns ju, eftersom jag läser så mycket. Frågan är om viljan finns kvar?

Velar och velar … kan ingen säga åt mig vad jag ska göra? 😂

4 thoughts on “Dags att pensionera bloggen?

  1. MarveW skriver:

    Att skriva tar otroligt mycket tid. Det får man vara beredd på. Ett bra sätt att komma vidare är att gå en kurs. Då träffat man andra, får läsa andras texter och respons på sina egna texter. Förutom ny kunskap får man ofta en känsla för hur mycket man vill satsa. Att läsa måste man hinna med även när man skriver.

    • Sara Swietlicki skriver:

      Tack för svaret! Problemet är att hitta ork till att skriva. Jag jobbar 6-dagarsvecka, och inte direkt 9-17, så det är nog mest där det tryter! Har gått kurser innan, men det kanske är dags att gå någon till snart.

Kommentera

