Jag ser dig

Förra hösten läste jag Jag lät dig gå av Clare Mackintosh. Jag vet inte riktigt varför (kanske var det bara helt fel tid på året), men jag hade svårt för att fasta för boken. Den engagerade inte riktigt, jag kände inte suget i magen trots att den ska vara en psykologisk thriller.

Nu landade hennes andra bok, Jag ser dig, på i min bokhög från biblioteket och jag plockade upp den för några dagar sen. Och har knappt kunnat släppa den. Den är betydligt läskigare än Jag lät dig gå, för den här känns på något vis mer aktuell i mitt eget liv (med tanke på hur man rör sig i samhället som kvinna).

Den rekommenderas starkt! Lite psykologisk thriller är alltid bra för nerverna … 😏

Kommentera

