Långsaaaaaamt!

Det går väldigt långsamt, det här med att läsa Ett litet liv. Jag är inte ens 70 sidor in och det känns som det tar en halv evighet att läsa en sida. Jag försöker läsa så snart jag har en chans, men trots det har jag inte kommit in i den. Alla säger att den är jättebra, så jag får väl fortsätta. Det är den sista jag har kvar av de nominerade till Årets bok, och jag har bara 13 dagar på mig innan röstningen avslutas.

Jag påbörjade Jag ser dig av Clare MacKintosh ikväll. Knappt 50 sidor in, men den här verkar vara precis lika rafflande som hennes tidigare bok Jag lät dig gå. Förhoppningsvis hinner jag läsa mina 10 böcker i augusti trots att det går så fruktansvärt långsamt med Ett litet liv. Har passerat 90 böcker för i år, hoppas nå 100 innan 1 september.

Hur går er läsning? Bättre än min, hoppas jag!