I djupt vatten

I djupt vatten är Paula Hawkins andra psykologiska thriller. Den första, Kvinnan på tåget,i-djupt-vatten slog igenom stort och jag tyckte att den var jättebra. Hade höga förhoppningar på den nya boken och blev bittert besviken. Tycker inte ens att den var bra.

Hade detta varit ett nytt författarskap för mig hade jag nog aldrig plockat upp en bok av Hawkins igen. Trist att det blir så ibland. Boken kändes rörig med olika tidslinjer och alldeles för många berättarröster, så att jag ibland blev osäker på vem som var vem.

Slutet var inte mycket bättre det. Utan att spoila tycker jag att det kändes oavslutat och en smula krystat. Boken fick tyvärr bara en stjärna på Goodreads.

Någon som har läst båda böckerna (eller bara någon av dem) och tycker samma? Eller annorlunda? Vore kul att höra vad folk har tyckt om den!

Kommentera

