Helgfrågan: Vad stör läsningen?

Ikväll ska jag göra säsongens nästsista föreställning på jobbet och imorgon blir det Liseberg! Hoppas på okej väder, det ska bli 15 grader och lite regn på eftermiddagen. Låter som perfekt väder. Ska bli så mysigt!
Men innan jobbet är det ett utmärkt tillfälle att diska/tvätta/städa lite. Så klart hinner man med lite läsning också. 😉 Och helgfrågan från Mias bokhörna!
fotoflexer_photo4
Vad kan störa din läsning? 
Bonusfråga: Brukar ni fira Sveriges nationaldag?
Andra människor är oftast det som stör mig när jag läser. Det eller helt enkelt andra saker som jag måste hinna med istället för att läsa. Annars är jag rätt bra på att läsa igenom det mesta oväsen.
Och nej, jag firar inte Sveriges nationaldag. Men jag uppskattar den lediga dagen. 🙂 Mer lästid åt folket!

7 thoughts on “Helgfrågan: Vad stör läsningen?

  1. Evelina skriver:

    Jag vill gärna ha det tyst runtomkring mig när jag läser om jag är hemma, men jag har absolut inga problem att läsa t.ex. på bussen där man omges av ljud från andra.

  2. sarasbokblog skriver:

    Det beror på vad det är för bok om jag behöver ha det tyst runt mig. Det kan vara svårt att börja på en bok när det är mycket oväsen men om jag redan är inne i en bok så är just oväsen inte så störande.

  3. Monika skriver:

    Oftast klarar jag att läsa bland andra människor, men det beror lite på boken också. Om den är lite svår att komma in i så hjälper det ju liksom inte 🙂

Kommentera

