En smakebit på søndag: Den glömda trädgården

Vilken dag! Vilken helg! Men det är bra, bara bra. Hoppas på att nästa vecka blir solig och skön, eller i alla fall inte lika ”rakt in i kaklet” som den här veckan har varit. Jag älskar mitt jobb, men vissa veckor är väldigt intensiva.

Har avslutat helgen med att gosa med ragdoll-kattungar i Helsingborg (föräldrarna funderar på att köpa katt och var därför och hälsade på hos en uppfödare, jag blev totalt kär i kattungen som ev blir deras) och sedan gå ut och äta god thaimat på Möllan i Malmö. Tillbringar dygnets sista timme med en kopp te och att läsa i Kate Mortons Den glömda trädgården, som är en av böckerna som jag läser till Kaosutmaningen. Men jag har inte glömt att det är dags för en boklig smakbit!

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199 En smakebit på søndag anordnas av norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Där kan du lämna länk till egna smakbitar eller hitta andras. Enda regeln är inga spoilers!

Jag läser som sagt Kate Mortons Den glömda trädgården från 2008. Har kommit ungefär 120 sidor in, och nu har historien börjat komma igång ordentligt. En bok med många perspektiv och tidslinjer, många namn att hålla reda på men en spännande historia.

Smakebiten kommer från sida 80:

Oändligt försiktigt vände Cassandra de sköra bladen. Hade Nell lyckats genomföra det hon hade föresatt sig? Hade hon fått reda på vem hon var?

Svårt att dela med sig utan att spoila, men det är spännande, det kan jag lova! 🙂

9789137147109

2 thoughts on “En smakebit på søndag: Den glömda trädgården

Kommentera

