Helgfrågan: Att följa författare

En ledig dag! Det hör till ovanligheterna att jag är ledig på helgerna, och jag jobbade igår kväll och imorgon eftermiddag, så en ledig lördag skall maxas på alla plan! Även om det bara innebär läsning och tvättstugetid. 😉

Men det är dags för Helgfrågan från Mias bokhörna:

fotoflexer_photo4

Denna vecka har jag fått hjälp av Ewa som har bloggen Holavedsbrudar – Författarblogg:

Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Det korta svaret är JA! Inte på Facebook, men på Instagram. Älskar att följa med i deras skapandeprocess och få se bilder på deras arbete. Vissa författare, såsom Anna Ahlund, gör mig nästan avundsjuk på deras skrivande för det verkar vara så fritt och kontrollerat på samma gång, inte det där knepiga kaoset som jag alltid tycks ha när jag skriver.

Dessutom, att följa en författare gör att du får en kontakt med dem, och det är ju väldigt trevligt! För en del författare är ett instagram-konto ren marknadsföring, men för många verkar det vara mer som en kul grej. Oavsett fyller det en funktion, och det kan man ju inte klaga på.

Trevlig helg!

6 thoughts on “Helgfrågan: Att följa författare

  1. Ewa K skriver:

    För mig är instagrammandet roligt och lustfyllt samtidigt som det är ett enkelt sätt att följa och hålla kontakt med författare, förlag och bokbloggare. Får massor med tips och nya vänner att följa.

Kommentera

