Påskekrim 2

Skärtorsdag! Jag är fortsatt ledig och väntar just nu på att mina scones ska gräddas färdigt så att jag kan få en lyxig lunch. Än så länge dricker jag kaffe och tittar på de grå molnen utanför. Det blir nog inte en solig och varm påsk i år, är jag rädd. 😦

9789100140236Läser vidare i nästa bok i påskutmaningen, nämligen Svart som natten av Ann Cleeves. Det är den första delen i hennes serie om Shetlandsöarna. Än så länge tycker jag bättre om serien om Ruth Galloway av Elly Griffiths som jag läste igår, men jag är bara 120 sidor in, så förhoppningsvis tar den fart lite längre in. Den är på 383 sidor, så det finns en del sidor kvar att ta fart på!

Svart som natten handlar om kriminalkommissarie Jimmy Perez som bor i staden Ravenswick på Shetlandsöarna. En morgon hittas nyinflyttade grannflickan Catherine Ross död i snön. Stadens misstankar riktas genast mot enslingen Magnus Tait, men Perez ignorerar ryktena och undersöker vidare.

”Alla känner alla – men en av dem är en mördare. Vem?”

Hoppas att ni får en fin skärtorsdag och att det är lite bättre väder hos er än i Skåne. Själv ska jag få besök av två kompisar, vi har inte setts på nästan ett halvår OCH vi bor i samma stad. Vi sågs nog mer när jag bodde i Köpenhamn! 😉

Kommentera

