Underlig tisdag 

Vissa dagar börjar bra, kapsejsar och lägger sig sedan långsamt till rätta med kölen upp. Man får ett nytt utgångsläge, helt enkelt.

Imorse vaknade jag efter en skön natt i nya sängen. Gjorde kaffe, deklarerade (ja, via Skatteverkets app kan man göra redan nu!),  läste lite och hade generellt en lugn morgon innan jag skulle till jobbet. 

Så ringer telefonen. Kusinernas mormor har hastigt gått bort. 

Dagen blev med ens lite annorlunda. Det är en kvinna som jag har träffat otaliga gånger. Känns underligt att hon nu är borta. Hoppas att hon har fått frid nu.

Jag funderar över livet, läser lite och dricker kaffe medan jag får tiden att gå till ikväll, när vi har föreställning. Är inte hemma förrän efter midnatt, så det blir en lång dag. Får ta en promenad när regnet lättar och rensa hjärnan lite. 

Kommentera

