Läslust och tidsbrist

Jag läser, jag lovar! Jag läser Drakarnas dans av George R R Martin, och det går långsamt men framåt. 25% i en bok på 1100 sidor är ändå nästan som en helt vanlig bok! 😉 Men med mycket jobb har mars månad gått otroligt långsamt fram på läsfronten, tv har känts mer lockande på kvällarna. Jag får ta tag i det och läsa lite mer de kommande dagarna så att jag i alla fall kommer upp i fem lästa böcker i mars. Trist, jag som har snittat på 10 böcker i månaden i januari och februari.

Men! Jag hann läsa Simon Hesslers grafiska roman Vad nålen ritar: En berättelse om Nordkorea från 2016 idag. Bara 172 sidor lång och många sidor med grafiska inslag är den väldigt snabbläst men också väldigt stark. Den verkar inte ha fått så mycket press vilket är väldigt synd, för det är en väldigt välgjord litterär debut. Rekommenderas!

vad-nalen-ritar-en-berattelse-om-nordkorea

 

One thought on “Läslust och tidsbrist

  1. annettejuhlin skriver:

    Drakarnas dans läste jag i väntan på förra årets säsong av GoT. Nu väntar jag både på en ny bok, som jag kommer att kasta mig över, och nästa säsong på HBO som kommer i juli.

Kommentera

