Dags att avrunda februari

Det är dags att avrunda februari och jag gör det i soffan, hostandes och läsandes. Under månaden har jag hunnit läsa 13 böcker, vilket är lika många som jag hann med i januari. I den här takten hinner jag nog med mitt årsmål på 52 böcker före sommaren …

Idag läste jag ut Ordbrodösen och den slutade lika bra som den började! Rekommenderas starkt! Jag hann också med att läsa Julie Otsukas Vi kom över havet från 2013 och den var riktigt bra. Det var lite svårt i starten att vänja sig vid att boken är skriven i första person plural, så allt var vi/oss. Men så snart man vant sig vid att inte följa en specifik person utan en grupp med oidentifierade personer var den väldigt intressant.

Första boken för mars blir Samantha Shannons Drömgångare, eller Bone Season som den heter på engelska. Ska bli spännande, jag har hört mycket gott om den.

Hur har er februari varit? Har ni läst något trevligt?

3 thoughts on “Dags att avrunda februari

  1. Bokstund skriver:

    Åh, Drömgångare låter spännande! I februari har jag mest läst barnböcker för jag läser en kurs i litteraturvetenskap som behandlar just barnböcker, så jag har snöat in lite på det nu. Har även läst om några gamla klassiker jag bara skummade igenom när jag läste grundkursen i litteraturvetenskap. Men mars kommer nog bli spännande, har redan kollat ut några böcker jag vill läsa! 🙂

    • Sara Swietlicki skriver:

      Den är nog spännande, ska börja läsa efter jobbet. 😊 Åh, kan du ge ett tips på en bra barnbok? Typ 0-15 år?

Kommentera

