En smakebit på søndag: Ordbrodösen

Jag hatar förkylningar! Men det är väl bara att bita ihop och försöka sjunga en konsert i Varberg i alla fall. Om inte annat har man en tvåtimmarstågresa i var riktning att läsa på. Undrar vad jag ska läsa (mer än att läsa ut Ordbrodösen, alltså).

smakebit-pc3a5-sc3b8ndag2-300x199En smakebit på søndag kommer från norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Där hittar du fler smakbitar. Enda regeln är inga spoilers!

Jag läser just nu Anna Arvidssons debutroman Ordbrodösen. Ungefär 80 sidor in (igår var en långsam läsdag) börjar den ta fart på riktigt. Väldigt spännande. 🙂

Veckans smakbit kommer från sida 25:

29700756_o_3Regnet faller mot fönsterblecket. Det är tidig morgon, natten till söndag och klockan i vardagsrummet slår heltimme.

Jag vrider mig i sängen, trasslar in mig i påslakanet och rättar till pyjamasjackan. Det är omöjligt att somna när jag tänker på provet.

Det är omöjligt att tänka på någonting annat.

Jag är ledsen, det var nästan omöjligt att hitta en bra smakbit utan att råka spoila någonting alls. Men den är som sagt riktigt bra, så jag rekommenderar den starkt. 🙂

Ha en trevlig helg!

11 thoughts on “En smakebit på søndag: Ordbrodösen

  1. Robert W skriver:

    Har sett att boken är omtalad, men den har inte hittat hem till mig än 😉

    PS. En helt annan sak. Igår kväll såg jag Les Misérables på Värmlandsoperan i Karlstad. En fantastisk föreställning!

  2. astridterese skriver:

    Det er deilig når bøker får farten på seg 🙂
    Jeg håper du har flere bøker du kan begynne på etterpå. Ingenting er værre enn å ikke å ha noe å lese på 😀
    Ha en riktig fin søndag!

Kommentera

