Helgfrågan v 8: Läsplatser

Den här helgen hostar jag mig igenom. Läser mig igenom. Tittar på avsnitt efter avsnitt av How I Met Your Mother och dricker kaffekopp efter kaffekopp. Funderar på att övergå till citronvatten om ett tag, för det finns en gräns för hur mycket kaffe man kan dricka på en dag, även för mig. 😉
Jag läser just nu Ordbrodösen av Anna Arvidsson. Jag är bara några sidor in, men det lovar gott. 🙂
Men det är dags för Helgfrågan. På Mias bokhörna hittar du veckans fråga och fler bloggares svar.
fotoflexer_photo4
Har ni några planer för helgen? Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler?
Mina planer för helgen ser ni ovan. (Lägg till en konsert i Varberg imorgon som jag är osäker på om jag kan genomföra.)
Jag läser egentligen överallt. I sängen, vid köksbordet, i soffan, på balkongen, i mina föräldrars trädgård, på tåget, på bussen, i bilen (heja ljudbok!), på flyget, i stort sett överallt.
Men just nu är min favoritplats (i väntan på sommaren så att jag kan sitta på min balkong) min soffa. Närmare bestämt soffhörnan. Mysigt, bra ljus och nära till kaffet. 😉
 img_0168-1

12 thoughts on “Helgfrågan v 8: Läsplatser

Kommentera

