En smakebit på søndag: Landline

Det är söndag, och jag har just fyrat av min del av en konsert i Köpenhamn. Tre konserter på fyra dagar – det är tur att jag ska bowla ikväll så att jag får slappna av lite. Är dessutom ledig imorgon, så tänkte faktiskt vara tyst! Bara städa, träna, kanske göra veckans matinköp.

Men det är söndag, och söndag betyder En smakebit på søndag! Det kommer från norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten och där hittar du också fler smakbitar. Enda regeln är inga spoilers!

Jag läser just nu Tulpanfeber av Deborah Moggach, eftersom den ska komma (har kommit?) på bio i år. Men jag tänkte dela med mig av den andra boken jag läser just nu, nämligen Landline av Rainbow Rowell. Jag har älskat Rowells andra böcker (Eleanor & Park, Fangirl, Attachment) och gillar Landline än så länge.

Georgie och Neal är lyckligt gifta med två döttrar. De är bara några dagar från julledigheten när Georgies chef fixar bästa erbjudandet åt henne – men det innebär att hon måste jobba under julen. Neal tar deras döttrar och åker iväg till farmor för den planerade julen. Georgie lämnas kvar, och känslan av att något inte stämmer vill inte släppa …

Smakbiten kommer från sida 48:

img_0071Ha en fortsatt trevlig söndag!

11 thoughts on “En smakebit på søndag: Landline

Kommentera

