Snabbt läsande

I helgen lyckades jag läsa 1 100 sidor.  Det var inte ens speciellt jobbigt, jag hade bara tid att läsa. 

Sedan dess har jag fortsatt läsa och kom igenom Julie Cohens Drömmar, dårskap och en kär liten sak som är en hjärtskärande historia om ofrivillig barnlöshet. Slutet var en både som jag tänkt mig och inte, en rolig liten twist. 

Har redan påbörjat nästa bok, Landline av Rainbow Rowell, men fastnar lite grann i det faktum att jag läser den på telefonen. Kan också vara det att jag slalomläser den samtidigt med Tulpanfeber av Deborah Moggach.

Tulpanfeber kommer tydligen som film under 2017. Det fick mig att vilja läsa om den, jag har inte läst den sedan den kom för ungefär 15 år sedan. 😊 

Annars snöar det i Skåne, så hela Lund är inbäddat i mjuk snö. Förhoppningsvis blir det kallt så att det ligger kvar, för slask är så himla tråkigt! 

Dags att ta en kopp kaffe till och försöka memorera lite text till konserten imorgon innan jag ska börja jobba. (Kanske skissar på en historia i stället, det har börjat klia i fingrarna …) 

Kommentera

