En smakebit på søndag: Djupa Ro

Det är söndag och jag har precis vinkat av brorsan. Han ska på utbytestermin till Wien i fem månader, så nu ses vi väl till sommaren nästa gång. Lite skum känsla är det allt. 

Men under tiden som han har packat under helgen har jag läst. Igår läste jag ut Charlotte Cederlunds Middagsmörker, i natt Anna McPartlins Rabbt Hayes sista dagar och just nu är jag halvvägs igenom Lisa Bjärbos Djupa Ro. Jag tänkte att jag aldrig skulle hinna läsa ut över 600 sidor på en helg, men det visade sig vara hur enkelt som helst så jag fick leta upp en bok på telefonen och läsa den, så då blev det Djupa Ro.

Än så länge en väldigt bra, snabb berättelse om hur ett kompisgäng reagerar när en av killarna i gänget hittas död i sjön Djupa Ro. 

En smakebit på søndag kommer från den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Där hittar du fler smakbitar. Enda regeln är inga spoilers! 


Hoppas att ni får en trevlig helg! 😊

8 thoughts on “En smakebit på søndag: Djupa Ro

Kommentera

