Bokbloggsjerka: Borttappade författare

Det är fredag och jag har en ledig förmiddag, vilket innebär att jag passar på att svara på Annikas jerka. 🙂

img_3593-4 Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?

Nja, tappat bort och tappat bort … kanske mer valt att inte fortsätta läsa! Förr läste jag jättemycket av Elizabeth George, men inte nu för tiden. Jag och deckare kommer inte riktigt överens längre. Samma sak med Liza Marklund. Jag läste ut hennes serie om Annika Bengtzon bara för att jag kände mig tvungen, har man läst nio av elva böcker är det väl lika bra att avsluta, tänkte jag.

Haruki Murakami är en annan bortglömd författare. Jag har ett par av hans böcker olästa i hyllan. Kanske dags att fortsätta?

Generellt går väl mitt läsande i vågor. Vissa författare kommer ut med nya böcker,  vilket gör att jag börjar läsa dem igen. Andra författare är bara inte värda besväret. Det finns ju många nya intressanta författare att stifta bekantskap med!

Hoppas att ni får en trevlig helg! 🙂

13 thoughts on “Bokbloggsjerka: Borttappade författare

  1. Monika skriver:

    Elizabeth George har jag slutat läsa, medvetet, tyckte det blev för mycket tjafs 🙂 Haruki Murakami har jag planer på att återse igen, snart hoppas jag.

  2. Midnatts Ord skriver:

    Det finns många nya spännande författare och själv känner jag väl att ibland blir det för mycket nytt och för lite gamla favoriter. Vissa favoriter saknar jag ju att läsa medan andra kan jag gott vara utan.

  3. Åsa C skriver:

    Läst hela Lynley-serien av Elizabeth George fram till och med Oanade konsekvenser. Inte så förtjust i den sista, eller så har man tröttnat helt enkelt, men nu får det vara nog med den serien för min del. 😉

Kommentera

