Helgfrågan

Mia på Mias bokhörna har, i bokbloggsjerkans frånvaro, startat Helgfrågan. Jag saknar jerkan, så jag hoppar gladeligen på Helgfrågan. 🙂 Bra initiativ, Mia!

fotoflexer_photo4

Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

Åh, helg! Med tanke på mitt jobb har jag inte helg så ofta, men den här veckan har jag långhelg (lör-tis) och jag njuter! Just nu pausar jag städandet för att skriva det här inlägget, för jag får besök i kväll. Imorgon ska jag repa med en kompis inför en konsert. Måndag blir det en liten sväng till Köpenhamn för att se en föreställning, låna lite noter och hämta ut en not på mitt gamla jobb. 🙂 Tisdag hoppas jag på att få tvättat (igen, heja akuttvättstuga!) och kanske få ringt ett par samtal som har lagts på hög.

Men läsplanerna? tänker ni nu. 

Januari månad har fått en riktigt bra start när det gäller läsandet! Jag är redan uppe i 10 böcker och läser på nummer 11, och även om många av dem har varit kortare (under 250 sidor) har de passat bra in på utmaningarna utan att jag har tänkt på det! 🙂

parfymsamlarenJag började mitt läsår för drygt två veckor sedan genom att låna nio böcker på biblioteket. Har bara två kvar nu. Just nu läser jag Parfymsamlaren av Kathleen Tessaro. Någon som läst? Jag gillar den mycket, är redan mer än halvvägs och jag började läsa den igår kväll när jag skulle gå och lägga mig. Den började som en cover buy, men OMG, den är faktiskt bra. Inte bara ett vackert omslag, alltså.

Sedan har jag kvar Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. Det var egentligen tänkt att bli klassikern för februari månad, men eftersom lånet går ut den 6 februari får jag läsa snabbt!

Hoppas att ni läser något trevligt i helgen, jag måste gå igenom alla svar för att se vad ni läser just nu! 🙂

9 thoughts on “Helgfrågan

    • Sara Swietlicki skriver:

      Eller hur! 😂 Jag hoppas på ett bra läsår, förra året blev det 100 böcker men det kändes så stressat att jag i år kör på ren läslust!

Kommentera

