Hej och hå

Om en timme är det nya året redan tio dagar gammalt. Jag känner mig lite överkörd, för det har hänt mycket i vardagen de senaste tio dagarna. En del omställningar, en del positiva saker och en del störiga saker. För all del inte rakt igenom negativa, men … störiga. Typ ”vattenläcka”-nivå på störigheten.

Men därför är det (och jag är inte ironisk) väldigt skönt när alla människor runt omkring en är vänliga och hjälpsamma. Idag har jag hunnit med att slå rekord i ”hinna med på en måndag”-saker, eftersom jag är ledig måndagar.

Tandläkarbesök, apotekbesök, ringa läkaren, två biblioteksbesök, förnya pendlarkortet, köpa tulpaner, ta emot fastighetsvärden som skulle titta till vattenläckan (och fixade den), fick hjälp med ett parkeringsproblem (hatar när andra snor ens förbetalda parkeringsplats!), hann beställa nya tvättmaskin (heja kombo-maskiner) och avtala att returnera de gamla, bestämma träff med en kompis för en fika imorgon, hinna öva i tre timmar i Köpenhamn med en kollega plus restid till och från samma (ungefär två timmar i vardera riktning), fixa med ett kontrakt som dessutom mejlades iväg, förnya en prenumeration, läsa ut en bok samt äta lunch. Middag blev det dock ingen, men lika glad för det är jag. Hann inte träna, men det får bli en annan dag.

Nu ska jag läsa lite innan sängdags, för imorgon är det en ny och rolig dag! 🙂 Tänkte ta något lätt och läsa lite i ett av Lilla Berlins seriealbum.

Kommentera

