Vattenrelaterade problem

Ibland undrar man varför saker och ting aldrig kan gå helt smärtfritt, utan några problem som helst. Typ saker som installation av tvättmaskin och torktumlare. Sånt vill man inte råka ut för 14.30 på Trettondagsafton.

Nackdelen med att bo i hyreslägenhet är att ALLT ska felanmälas och att man är livrädd för att råka göra den minsta åverkan på något som helst. Å andra sidan, den stora fördelen med att bo i hyreslägenhet är att ALLT ska felanmälas och att det inte är jag som ska ta itu med problemet, framförallt när det inte är jag som har åstadkommit det (för det är banne mig inte jag som har installerat vattenledningar och lås!).

Så. I stället för att ha fått en ny tvättmaskin och torktumlare har jag fått ett vattenproblem  på halsen, plus en stor irritation för hur byggarna har placerat rören när de har installerat. Tror, att vi tar en kopp kaffe och skriver in vårens schema till och med april i kalendern i stället … för hej och hå, jag jobbar i kväll!

#villhellresittaochläsaiensolstolpågrancanaria #allinclusivenågon?

 

Kommentera

