Inför 2017

Det nya året är bara tre dagar gammalt och jag har redan hunnit med att skippa gymmet en gång. I och för sig på grund av en mördande huvudvärk som fortfarande gör sig påmind, men ändå.

Att sammanfatta 2016 är en långvarig och jobbig syssla, så det skippar vi direkt. Låt mig bara säga som sådan att jag skrev alldeles för lite, läste 100 böcker (vilket var betydligt mer än förväntat), upplevde trevliga saker (en flytt, nytt jobb, en examen, nya kollegor, nya vänner) och upplevde några mindre trevliga saker (en sjuk hund som fick avlivas, en inte jätteallvarlig men ändå omtumlande sjukdomsdiagnos) osv. Livet helt enkelt. 2016 har inte varit lätt för världen som helhet och det är bara att hoppas på att 2017 blir bättre.

Mina egna mål för 2017 är inte många:

  • träna mer regelbundet
  • få styr på hälsan
  • utmana mig själv mer genom att säga ja till saker som jag normalt hade sagt nej till
  • läsa 52 böcker
  • skriva mer
  • ta itu med saker direkt

Inget av det är direkt avancerat, men tydligen svårt eftersom många av sakerna har varit på min lista i flera år.

Vad har ni för mål för 2017?

Kommentera

